Skip to content

Budownictwo wczoraj i dzis : Zamknięcie muzeum naraża na ryzyko finansowe związane z architekturą podpisu

2 tygodnie ago

565 words

Michael Moran NEW YORK Mimo że American Folk Art Museum uniknęło rozwiązania dzięki infuzji gotówkowej od powierników i Fundacji Forda, ciągłe problemy finansowe tej instytucji budzą trudne pytania dotyczące związku między architekturą sygnatur i kapitałem kulturowym.
Dawny dom muzeum na 53.
ulicy został otwarty w 2001 roku po remoncie Billie Tsien i Tod Williams.
Aby sfinansować budowę, muzeum pożyczyło 32 miliony dolarów poprzez emisję obligacji za pośrednictwem miejskiego Trust for Cultural Resources, organizacji pożytku publicznego, która pomaga instytucjom kultury pożyczać pieniądze na projekty kapitałowe.
Opłaty za obligacje były znaczące, około 3 miliony dolarów rocznie, aw 2009 roku muzeum nie spłacało długu.
Pomimo wczesnego optymizmu, projekt renowacji American Folk Art Museum nie podniósł frekwencji ani darowizn na wymagane poziomy.
W ubiegłym roku, kiedy to osiągnął deficyt wynoszący prawie 4 miliony dolarów, muzeum zebrało jedynie 3,3 miliona dolarów od dawców.
Jak informowaliśmy w maju, muzeum było zmuszone sprzedać swój budynek przy West 53rd Street do Muzeum Sztuki Nowoczesnej, aby spłacić dług.
Przed otwarciem konsultanci przewidzieli, że budynek przyciągnie 255 000 odwiedzających rocznie do roku 2005.
W 2011 roku muzeum przyciągało tylko 160 000 rocznie.
Podobnie jak wiele innych muzeów, American Folk Art Museum dostrzegło poprawę sytuacji kapitałowej jako środka zwiększającego świadomość społeczną i przychody z filantropii.
Ostatnie dwie dekady były świadkiem dramatycznego wzrostu takich projektów, z projektem Franka Gehry ego dla Museo Guggenheim Bilbao prawdopodobnie najbardziej znanym w kategorii, która obejmuje również Muzeum Sztuki Milwaukee (Santiago Calatrava, 2001) oraz ICA / Boston (Diller Scofidio + Renfro, 2006).
Projekty te, w których architektura sygnatur jest zasadniczo wykorzystywana jako zabezpieczenie finansowania zewnętrznego, różnią się od innych kultowych projektów, takich jak The Getty Center (Richard Meier, 1997), Muzeum Sztuki Islamskiej, Doha (IM Pei, 2008) lub ciągłego rozwoju LACMA (Renzo Piano i Peter Zumthor), którzy byli dobrze finansowani przed budową.
American Folk Art Museum służy jako mocne przypomnienie ryzyka związanego z inwestycjami architektonicznymi.
Podczas gdy przeprojektowanie MoMA (zakończone w 2004 r.) Przez Yoshio Tanaguchi zwiększyło roczną frekwencję z 1,5 miliona do 2,5 miliona, muzeum musiało podnieść swoją cenę wstępu z 12 do 20 USD.
Muzeum Please Touch w Filadelfii wydało 88 milionów dolarów na renowację dużej konstrukcji zbudowanej na 1876 Centennial Exhibition, zakładając, że kampania fundraisingowa pokryje koszty.
Darowizny zwolniły drastycznie po ponownym otwarciu muzeum w 2008 r., A instytucja zmniejszyła o 21,5 miliona dolarów mniej niż cel zbierania funduszy (czytaj więcej).
Azjatyckie Muzeum Sztuki w San Francisco, które dzieliło przestrzeń z de Young Museum do 2003 roku, wydało 160 milionów dolarów na remont nowego domu w dawnej bibliotece miejskiej San Francisco.
Po refinansowaniu o zmiennej stopie procentowej w 2005 r., Wkrótce miała do czynienia z 9% stopą procentową, co stanowi połowę ich rocznego budżetu operacyjnego (czytaj więcej).
Muzeum w wąskim stopniu uniknęło bankructwa, gdy jego zaległe 120 mln USD zadłużenia zostało zrefinansowane w lutym (czytaj więcej).
WIĘCEJ NA TEMAT AWARII W AMERYKAŃSKIM MUZEUM SZTUKI NA FOLKĘ, ZOBACZ: Critic.
S Notebook: As Folk Art Museum Teeters, Huge Looss Looms, Roberta Smith, NYT.
http://www.nytimes.com/2011/09/20/arts/design/preserving-the-american-folk-art-museums-place-in-new-york.html.ref=nyregion Z pomocą przyjaciół, Muzeum Sztuki Ludowej pozostanie otwarte, Robin Pogrebin, NYT.

[hasła pokrewne: magnesy neodymowe, blachy trapezowe, Profile aluminiowe ]

Powiązane tematy z artykułem: blachy trapezowe magnesy neodymowe Profile aluminiowe